فراخوان مقاله نشریه تخصصی معارف فقه علوی

به گزارش خبرنامه پژوهشی مرکز فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام، حسین عندلیب، مدیر مسئول مجله تخصصی معارف فقه علوی در گفت‌وگویی با اشاره به فراخوان دریافت مقالات برای این مجله گفت: موضوعات پذیرش مقاله شامل بررسی مسائل فقهی حقوقی، بررسی مقایسه‌ای مسائل فقهی حقوقی در مکتب اسلام و سایر مکاتب و مسائل مرتبط با فقه اجتماعی؛ فقه حکومتی و فقه تمدنی است. همچنین این مجله به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی از طریق رایانامه این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید پذیرش مقاله دارد.

وی با بیان اینکه این مجله در صدد انعکاس پژوهش‌های جدید در حوزه فقه و حقوق است، افزود: مقالات مجله تخصصی معارف فقه علوی به موضوعات فقه مضاف نیز می‌پردازد که شامل فقه تمدن‌ساز، فقه حکومتی، فقه سیاسی، فقه صنعت، فقه رسانه و … است.

مدرس گروه فقه و حقوق دانشگاه مجازی المصطفی با بیان اینکه این مجله پژوهش‌های تخصصی در اصول فقه را پذیرش می‌کند، گفت: نگاهمان در این مجله تخصصی نگاهی تطبیقی است، یعنی فقه و حقوق در ایران با سایر کشورها، حقوق کشورهای اسلامی با کشورهای غیر اسلامی و … مورد تطبیق قرار می‌گیرد.

عندلیب یکی از اهداف راه‌اندازی مجله تخصصی معارف و فقه علوی را انعکاس آخرین‌ پژوهش‌ها و دستاوردهای موضوع فقه و حقوق اسلامی معرفی کرد و افزود: ما با هدف طرح پژوهش‌های بنیادین و همچنین با نگاه کاربردی و توسعه‌ای در حوزه فقه و حقوق مقالات را ساماندهی می‌کنیم.

وی در معرفی هیئت تحریریه این مجله گفت:  آیت‌الله احمد عابدی،‌ استاد خارج اصول فقه حوزه علمیه، محمدفاکر میبدی، استاد دانشگاه المصطفی، سیداحمد شمس، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، علی اکبر محمدزاده، استاد دانشگاه ازاد اسلامی تهران جنوب، عابدین سیاحت اسفندیاری، مدرس گروه فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی قم، سیدعلیرضا حسینی، استاد دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان سردبیر این مجله و بنده هم به عنوان مدرس گروه فقه و حقوق دانشگاه مجازی المصطفی(ص) از جمله اعضای هیئت تحریریه این مجله تخصصی هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی