آیت الله العظمی شبیری زنجانی: جای درس اخلاق‌ بزرگان در حوزه خالی است

به گزارش خبرنامه پژوهشی مرکز فقهی امام محمد باقر علیه‌السلام به نقل از حوزه نیوز حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به درس اخلاق  حضرت امام خمینی(ره)  گفتند: آقای خمینی که درس اخلاق می گفتند تا چند روزی حوزه یک حال و هوای دیگر داشت. امروز جای این درس اخلاق‌ها در حوزه خالی است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تبیین نقش علماء در ترویج اخلاق خاطر نشان کردند: وقتی که گذشته حوزه را بررسی می کنیم می بینیم که در مناطق مختلف کشور، رؤیت علماء برای هدایت مردم کافی بود. مردم از رفتار علما و روحانیون درس می گرفتند.

ایشان نپرداختن به سیره حضرات معصومین علیهم السلام و علمای شیعه را یکی از دلایل کم رنگ شدن مباحث اخلاقی دانستند و افزودند: باید برای طلبه‌ها مجلسی تشکیل شود و سخنرانان با استناد به روایت‌های نورانی و سیره بزرگان مباحث اخلاقی را شرح دهند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به تعطیلی درسهای حوزه در روزهای پایانی هفته، از طلبه‌ها خواستند با مطالعه سیره علماء عوامل موفقیت آنان، و روش برخوردشان با مردم و جامعه را بررسی کنند.

معظم له افزودند: این روش مطالعه باعث می شود طلبه هم از فرصت عمرش بهره ببرد و هم خستگی مطالعات روزهای گذشته را نداشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی