«آراء الإمامیة» منتشر شد

تضارب آراء و مقایسه انظار با یکدیگر، همواره هموارکننده‌ راه تشخیص بهتر حق و صواب بوده است؛ از همین رو کتاب‌های بسیاری، مباحث علمی را به شیوه مقایسه‌ای و مقارنه انظار با یکدیگر مطرح کرده‌اند که از جمله آن‌ها، کتاب‌های «فقه مقارن» است که پیشینه‌ی کهن در میان مولفان شیعه دارد.

مرحوم آیت‌الله سید احمد حسینی زنجانی از فقیهانی دغدغه‌مند برای معرفی آراء امامیه در جهان اسلام بود و از جای خالی آراء فقهی امامیه در مجامع علمی عامه، افسوس می‌خورد؛ از این رو، پس از توصیه مرحوم آیت‌الله سید صدرالدین صدر، تعلیقاتی بر کتاب «الفقه علی المذاهب الأربعه» نگاشت و کوشید آراء مشهور امامیّه را در کنار فتاوای مذاهب چهارگانۀ عامّه، ذکر کند.

این تعلیقات که کتاب «آراء الإمامیّه» یا «الفقه علی المذاهب الخمسه» نام گرفت -با توجه به حُسن سلیقه و احاطۀ علمی ایشان در ابواب مختلف فقهی- از ارزنده‌ترینِ کتاب‌های فقه مقارن است که پیش از دیگر تعلیقاتِ بر کتاب «الفقه علی المذاهب الأربعه» نگاشته شده‌است.

کتاب ارزشمند «آراء الإمامیّه»، به همت محققان مرکز فقهی امام محمدباقر (ع)، تحقیق شده و انتشارات این مرکز برای نخستین بار آن را در دو جلد وزیری به زیور طبع آراسته است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به مراکز پخش انتشارات آن، مرکز فقهی امام محمدباقر (ع)، ۰۲۵۳۷۷۴۳۸۶۹ و انتشارات دار زین‌العابدین، قم، خ ارم، پاساژ قدس، واحد۳۶؛ (۰۲۵۳۷۷۳۲۶۳۱) مراجعه نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی