انتشار «اصول فقه تحلیلی»

کتاب «اصول فقه تحلیلی (دفتر اول تفسیر فقهی)» اثر استاد سید مصطفی محقق داماد، سیدمصطفی حسینی‌نسب و رضا پورمحمدی در دوازده فصل و مشابه با ساختار «کفایه الاصول» آخوند خراسانی، در ۵۴۹ صفحه و با قیمت ۲۷۰ هزار تومان از سوی بوستان کتاب به زیور طبع آراسته شد.

استاد سیدمصطفی محقق داماد در مقدمه اثر می‌نویسد: یکی از نهادهای اعتقادی و کلامی ما موضوع دوام شریعت است که از شئون مباحث خاتمیت نبوی است موضوع دوام شریعت مطلبی است که با سؤالات عدیده‌ای ‌‌روبه‌روست و مانند اصل خاتمت نیست که به‌آسانی بتوان عقلاً پذیرفت. اولین سؤال این است که موضوع تحول و حرکت گوهری تاریخ بشری امری است که برای همگان مسلم و جای چون و چرا ندارد. اگر چنین است، چگونه‌ می‌توان برای زیست سعادتمندانه بشری که موجودی است قرار گرفته در بستر زمان متغیر دستورالعمل واحدی پیچید؟ آنچه‌ می‌تواند دوام شریعت را به‌رغم تحول و حرکت گوهر تاریخ و تغییر شرایط در زمان و مکان توجیه نماید نهاد «اجتهاد» است. بدون نهاد اجتهاد نظریه شریعت ثابت با مشکل جدی کلامی مواجه خواهد بود درحالی‌که شریعت در همراهی با اجتهاد می‌تواند در بستر تاریخ پا‌به‌پای تحولات اجتماعی پاسخ‌گوی درخواست‌‌های بشری باشد.

علاقه‌مندان برای تهیه چاپ اول کتاب «اصول فقه تحلیلی (دفتر اول تفسیر فقهی)» می‌توانند به فروشگاه بوستان کتاب در قم چهارراه شهدا خیابان معلم و یا نمایندگی‌های ان مراجعه نمایند و نیز شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۱۱۵۲۷۴۰ و ۰۲۵۳۱۱۵۲۷۴۷ تماس حاصل نمایند. همچنین می‌توانند به‌صورت آنلاین با تخفیف ویژه از (اینجا) اقدام نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی