افواه الرجال

از مهمترین سنّت‌های دیرین و رایج در حوزه‌های علمیّه، سنّت تقریرنویسی است که با نگارش و ثبت دروس شفاهیِ بزرگان، نقشی سترگ در حفظ میراث علمی ایشان و انتقال آن به آیندگان دارد.

کتاب «أفواه الرجال» از تقریرات ارزندۀ فقهی است که در آن، مرحوم آیت‌الله‌ سید احمد زنجانی، افادات چند تن از استادان خویش را با بیانی متقن و دور از اطناب، در قالب دو جلد، تقریر کرده‌ است.

در این کتاب، تقریرات دروس حضرات آیات عظام حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، میرزا محمّد کفائی و سیّد محمّدصادق اصفهانی خاتون‌آبادی آمده‌ است.

از نکات ویژۀ این تقریرات، تعلیقه‌های فراوانِ انتقادی یا تکمیلی یا توضیحی است که مرحوم آیت‌الله زنجانی بر افادات استادان خویش نگاشته‌ است.

این کتاب، به همت محققان مرکز فقهی امام محمدباقر (ع) تحقیق شده و انتشارات مرکز فقهی امام محمدباقر (ع) برای نخستین بار آن را در دو جلد وزیری به زیور طبع آراسته است.

گفتنی است، کتاب‌های «بین السیدین»؛ «آراء الإمامیّه»؛ «مستنبطات الأعلام فی شرح مستثنیات الأحکام»، «الهدی، إلی الفرق بین الرجال و النساء» و «إیضاح الأحوال فی أحکام الحالات الطارئه علی الأموال» از دیگر تالیفات آیت‌الله‌ سید احمد زنجانی می‌باشد که از سوی انتشارات مرکز فقهی امام محمد باقر(ع) به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به انتشارات مرکز فقهی امام محمدباقر علیه‌السلام (۰۲۵۳۷۷۴۳۸۶۹) و یا به آدرس زیر مراجعه نمایند:

بلوار معلم مجتمع ناشران همکف.پلاک 11. فروشگاه کتاب ما
02537842443
09205382262

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی